معاون توسعه و مدیرت منابع سازمان زندان های کشور

در مراسم افتتاحیه فنی و حرفه ای زندان مرکزی یزد:

خدمات زندانبانی در یزد بسیار ارزنده و ستودنی است

یزدفردا:مجتمع فنی و حرفه ای با 22 کلاس و در 21 رشته فنی و حرفه آموزی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان زندانهای کشور و جمعی از مسئولان استانی در زندان مرکزی یزد رسما افتتاح گردید.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد ؛ در این مراسم که باحضور حیدری رئیس کل دادگستری استان، دشتی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، قائم محمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، حسینی مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری یزد ، ملک ثابت رئیس حوزه هنری، شهبازی معاون اداره کل فنی و حرفه ای استان و مسئولین ستاد اداره کل زندانهای و زندان مرکزی یزد برگزار شد ، و از قسمت های مختلف زندان بازدید و مجتمع فنی و حرفه ای را رسما افتتاح کردند.
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان های کشور در مراسم افتتاحیه گفت: به راستی مسئولین اداره کل زندان های استان یزد و زندان مرکزی برای ایجاد چنین مجتمع خوب و کارآمدی همت مضاعف کرده اند و خداوند متعال را شاکریم که همکاران خوب و پرتلاشی در یزد داریم که صادقانه در جهت اصلاح و تربیت زندانیان قدم بر می دارند و از این بابت بسیار خرسندیم.
محمدعلی زنجیره ای ادامه داد: مجموعه زندان های استان یزد با آخرین باری که برای بازدید به یزد آمده بودم تغییرات و پیشرفت زیادی داشته است به گونه ای که پس از هر بازدیدی که از مجموعه زندان های این استان داشتم ، لحظه به لحظه بر شادی قلبی من اضافه شد چراکه زحمات همکارانمان در مجموعه زندان های استان یزد بخصوص زندان مرکزی این شهر قابل تحسین بوده و ستودنی است.
این مقام مسئول گفت: در هر بخشی که حضور پیدا می کنیم همه شور و نشاط و سرزندگی است، همه همکاران این مجموعه دست در دست یکدیگر داده و در همه زمینه های عمرانی، فرهنگی ، تربیتی و اصلاحی موفق بوده اند و اگر به این مجموعه بخواهیم نمره ای بدهیم ، این نمره قطعا کمتر از 20 نخواهد بود.
وی در توصیه به همکاران خود در مجموعه زندان های استان یزد گفت : زندانبانی شغلی است که هرکسی زیر بار آن نمی رود ، اگر به این شغل به عنوان منبع درآمد نگاه کنید بسیار خسته کننده و زجر آور است اما اگر عشق و محبت و عاطفه در آن باشد انسان لذت خواهد برد، چراکه مددجویان حاضر در زندان ها از پیکره خود ما هستند، آنها انسانهایی آسیب دیده اند که به کمک شما نیاز دارند، سعی کنید بخشی از زندگی خود را که در محیط کار هستید تمام در خدمت کار و تلاش در راستای دستگاه اصلاح و تربیت کار کنید.
زنجیره ای در ادامه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) درباره اخلاص در کار افزود: بالای 90 درصد از همکاران من در مجموعه زندان های یزد در محیطی پاک و سالم و با علاقه کار می کنند و انگیزه لازم برای خدمت به مددجویان را دارند.
در ادامه این مراسم زنجیره ای خطاب به مددجویان عنوان کرد: در طول مدتی که در زندان هستید از فرصت های خوبی که بوجود آمده استفاده کنید ، مهارت های زندگی، دانش و بینش خود را افزایش بدهید به راستی که زندان یک دانشگاه به تمام معنا است و شما مددجویان می توانید با توجه به امکانات موجود به سوی اصلاح و تربیت گام بردارید.
وی افزود : مجتمع فنی و حرفه ای ، مرکز آموزشی ، جلسات قرآنی ، کتابخانه ، مجتمع ورزشی و مابقی امکانات و رشته های موجود زمینه بازگشت سعادتمندانه شما را فراهم کرده است بنابراین مواظب باشید عمرتان به غفلت نگذرد ضمن اینکه اگر رابطه خود با خدای خویش را هموار سازید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
گفتنی است زنجیره ای معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور در حاشیه این بازدید مشکلات اکثر زندانیان محکوم مالی و جرائم غیرعمد را مورد بررسی و با کمک ستاد دیه شرایط آزادی برخی از آنها را فراهم کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا